بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری آذربایجانشرقی، مرتضی آبداربخشایش مدیرکل میراثفرهنگی این استان ظهر امروز پنجشنبه 9 شهریور در جمع مدیران و خبرنگاران رسانههای جمهوری آذربایجان گفت: «با توجه به پیشرفت چشمگیر گردشگری جمهوری آذربایجان در سالهای اخیر رسانههای این کشور میتوانند در معرفی و تبلیغ \"تبریز2018\" نقش اثرگذار داشته باشند و با توجه به اینکه سال 2019 باکو پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است رسانههای تبریز و استان نیز میتوانند عهدهدار معرفی و تبلیغ این رویداد باشند.»
او افزود: «میراث غنی فرهنگی، جاذبههای گردشگری و صنایعدستی متنوع تبریز و استان میتوانند از طریق رسانههای جمهوری آذربایجان هرچه بیشتر معرفی شود که این امر میتواند در جذب گردشگران آذربایجانی و نیز هدایت سایر گردشگران ورودی به این کشور به تبریز نقش مهمی ایفا کند.»
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری آذربایجانشرقی با اشاره به ثبت دو اثر جهانی از استان در فهرست یونسکو و ثبت تبریز بهعنوان شهر جهانی فرش دستباف گفت: «برای استفاده از این عناوین بینالمللی در جذب گردشگران نیاز داریم تا از تعاملات بینالمللی در حوزه رسانه بهره کافی ببریم که این امر با برگزاری چنین برنامههایی محقق خواهد شد.»
طاهر آیدیناوغلو سرپرست این گروه رسانهای در این نشست با اشاره به جذابیتهای بیشمار تبریز گفت: «آمدهایم تا زیباییهای دیدهشده و نشده تبریز را از قاب قلم و دوربین در جمهوری آذربایجان به تصویر بکشیم، زیباییهایی که هر کدامشان برای ما بسیار خوشایند است.»
او تأکید کرد: «لازم است رویدادهایی با محوریت اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و تاریخی فی مابین دو کشور تعریف شود تا از این طریق گامهایی در راستای توسعه گردشگری و \"تبریز2018\" برداشته شود.»
انتهای پیام/